جمعه, فروردين 31, 1403

مناسبت ها و یادواره ها

در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر به مناسبت وفات بانوی نبوت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها مراسم ویژه با همکاری شهرداری منطقه 11 در مهدیه تهران واقع در خیابان ولیعصر(عج الله فرجه) با حضور بیش از 700 تن از خواهران روزه دار با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی و مداحی حاج مرتضی خلیلی برگزار گردید.
شایان ذکر است به همین مناسبت فراخوان (جهت ارسال آثار و مقالات ویژه جایگاه حضرت خدیجه(سلام الله علیها))به حوزه های علمیه خواهران تهران اعلام گردید که بیش از 30 مقاله با موضوعات ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) ارسال گردید.
مراسم روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز ملی دختر
به همین مناسبت مراسم جشن و سرور همراه با اجرای تئاتر گروه فرهنگی هنری حوزه حضرت زینب کبری سلام الله علیها با حضور اساتید و طلاب و کارشناسان حوزه های علمیه خواهران و عموم مردم در حسینیه قهرودی های خیابان ولیعصر(عج الله) برگزار گردید.
در بخشی از این مراسم ازنفرات برتر اراسال آثار و مقالات بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه در ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل آمد و به آنها هدایایی اعطا گردید.
مراسم روزغدیر
همچنین در مراسم عید غدیر در سال 96 موسسه اسوه با همکاری شهرداری منطقه 11 به مدت سه روز متوالی در میدان منیریه مراسم جشنی را با حضور روزانه 700 الی 1000 نفر از عاشقان اهل بیت با برنامه های متنوع برگزار نمود. این برنامه با بخش های متنوع و جذابی همچون اجرای گروه سرود و پایگاه سلامت و نهج البلاغه خوانی پایگاه نقاشی کودکان برگزاری غرفه های فرهنگی و عفاف و حجاب سخنرانی و مداحی و مرثیه سرایی در خدمت شهروندان بوده است.
گفتنی است همه ساله به همین مناسبت این جشن در موسسه برگزار می‌گردد.
ایام محرم و صفر
در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) موسسه علاوه بر برگزاری مراسم زیارت عاشورا سخنرانی و عزاداری مراسم ویژه خواهران در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی به مناقب و تفسیر زیارت ناحیه مقدسه همراه با اطعام و اجرای نذورات (پخت غذا و حلیم شب عاشورا) شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت را می‌پردازد.
ایام فاطمیه
در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مراسم ده روزه سخنرانی، مداحی و مرثیه سرایی به همراه ذکر مصیبت و پذیرایی عزاداران فاطمی از برنامه‌های هر ساله این مجموعه می باشد.
علاوه بر، برپایی مراسمات مذهبی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر همه ساله ایام پیروزی انقلاب، روز قدس، رو حماسه 9 دی، اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی و ولایت تجدید میثاق با شهدا و ولایت مراسمی را برگزار می نماید.
حضور سخنرانان مذهبی و اجرای مراسمات ملی مذهبی در حسینیه موسسه اسوه تهران
در مناسبت‌ها و مراسمات ملی مذهبی سخنرانان و کارشناسان خانواده و مشاورین زیادی در موسسه اسوه تهران به سخنرانی با موضوعات مختلف دینی علمی اخلاقی اجتماعی و فرهنگی پرداخته اند که میتوان به افراد زیر اشاره کرد:
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی
حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدحسین توانا
حجت الاسلام محمود صفاری
حجت الاسلام و المسلمین فتحعلی زاده
حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی
حجت الاسلام و المسلمین محمدی(داماد آیت الله ارفع)
دکتر الیاس کلانتری
دکتر احمد آقا رفیعی
سردار جهروتی زاده
سرکار خانم طالب نژاد
سرکار خانم محمدی و.......
همچنین هر هفته سه شنبه‌ها محفل انس با قرآن، نهج البلاغه و احکام و پنجشنبه‌ها مراسم پرفیض زیارت عاشورا همراه با سخنرانی اساتید برقرار می‎باشد.

گردهمایی ها:
و همچنین برگزاری گردهمایی تجلیل از اساتید، کارشناسان، پژوهشگران و همیاران موسسه فرهنگی ـ قرآن و عترت اسوه تهران و سایت اسوه از دیگر برنامه های این بخش میباشد که یکی از این گردهمایی ها در سال 88 با حضور کلیه اساتید و کارشناسان و پژوهشگران و همیاران موسسه اسوه در تالار پذیرایی پردیس میدان رازی برگزار شد. در این مراسم پس از تلاوت و قرائت قرآن کریم گروه همخوانی به اجرای تواشیح به مناسبت شب میلاد باعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پرداخته‌اند که در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوالقاسمی سخنانی را در خصوص ابعاد شخصیتی بانوی دو عالم بیان کردند و در پایان به کلیه اساتید و کارشناسان حاضر در جلسه هدیه ای به رسم یادبود اعطا گردید و از کتاب "عارفان حماسه ساز" با موضوع زندگی نامه و وصیت نامه شهیدان رضا و علی غیاثوند قیصری توسط مادر بزرگوار شهدای غیاثوند قیصری رونمایی گردید. علاوه بر پذیرایی عصرانه و اهدای بسته های فرهنگی مهمانان این گردهمایی به ضیافت شام دعوت شدند.
گردهمایی یادواره شهدای فتاح زاده
این گردهمایی باهمکاری خانواده معظم شهدای فتاح زاده درمسجد و حسینیه احمدیه میدان منیریه که در ماه مبارک رمضان برگزار شد.قرائت قرآن، اجرای گروه تواشیح، سخنرانی با موضوع زندگی نامه شهدای فتاح زاده و مداحی از جمله برنامه های این گردهمایی بود. علاوه بر اعطای بسته فرهنگی (شامل بخشی از زندگی نامه شهدا، کتاب و اقلام نوشتاری) به حضار و روزه داران این گردهمایی، سفره ضیافت الهی جهت پذیرایی شرکت کنندگان گسترده گردید.
گردهمایی اختتامیه گردان تخریب
این مراسم در لانه جاسوسی خیابان طالقانی با حضور سردار جعفر جهروتی زاده از راویان هشت سال دفاع مقدس و حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و حمید داوود آبادی از جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس از جمله سخنرانان این گردهمایی بودند.
در پایان از خادمین شهدای گردان تخریب که به مدت 16 روز در منطقه ی گردان تخریب پذیرای کاروان راهیان نور بودند، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گردهمایی سلامت در خانواده
این گردهمایی با حضور اساتید آقایان: دکتر خیر اندیش و دکتر علوی و دکتر احمد آقارفیعی از دیگر برنامه های این موسسه می باشد که در سالن همایش شهید ستاری واقع در خیابان شمشیری برپا گردید.
در این همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید اساتید پیرامون جایگاه طب اسلامی_ ایرانی در خانواده به ایراد سخنانی پرداختند.
در حاشیه این همایش غپغرفه های اقلام طبیعی و ارگانیک برپا گردید و ازحضار پذیرایی به عمل آمد.
گردهمایی موسسات قرآنی استان تهران با عنوان کارگاه سواد رسانه ای:
برگزاری کارگاه یک روزه ای سواد رسانه ای که در تاریخ 7 شهریور ماه 98 برگزار شد.
دراین کارگاه یک روزه، دروس مختلفی از جمله مواجهه سه گانه با رسانه ها، سیر تحول تکنولوژی های ارتباطی، ارکان چهارگانه فضای سایبر، مراحل چهارگانه سواد رسانه ای، راهکارهایی برای ایجاد رژیم مصرف رسانه ای، تبیین مواجهه نقادانه با پیام های رسانه ای، مهارت های پنج گانه لازم برای والدین در عصر ارتباطات برای تربیت رسانه ای فرزندان توسط استاد دانشگاه جناب آقای دکتر مدرس ارائه شد.
در این همایش یک روزه، مسابقه بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی به همراه حضور مسئولین معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و همچنین اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار گردید که به نفرات برتر آن از سوی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور سه وام دو میلیون تومانی اعطا شد.

Iran 80.4% Iran
United States 4.7% United States
Germany 3.3% Germany

جمع:

87

کشورها
امروز: 19
روز گذشته: 73
این هفته: 377
هفته ی گذشته: 555
این ماه: 1,598
ماه گذشته: 2,339

تماس با واحدهای اسوه

02155390120
02155482025
واحد وام، داخلی 1
واحد فرهنگی و ازدواج، داخلی 2
واحد رفاهی و خدماتی، داخلی 4
مدیریت:
02155377676
09911135529

ارتباط با ما

آدرس : تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، پایین‌تر از چهارراه لشکر، روبروی دانشگاه علامه طباطبایی (یا پمپ بنزین) کوچه شهید علی غیاثوند قیصری- بن بست آریا- پلاک 6 - زنگ سوم
ایمیل: info@osveh.org ساعت کاری موسسه: شنبه تا چهارشنبه 8 الی 16

کدام بخش از مطالب سایت برای شما جذابتر است؟